U bevindt zich hier: StartNieuwe inwonersNieuwe InwonersGas en electriciteit

Gas en electriciteit

Sinds 1 januari 2007 is de Brusselse gas- en elektriciteitsmarkt voor alle particulieren vrijgemaakt.

Als u niet verandert van leverancier, zal de standaardleverancier, Electrabel Customer Solutions, u verder energie blijven leveren. De standaardleverancier zal u energie leveren zolang u geen andere leverancier kiest of zolang u niet verhuist.

U kunt later nog steeds voor een andere leverancier kiezen. Mits inachtneming van een opzegtermijn van een maand ten aanzien van de standaardleverancier gebeurt de overstap volledig kosteloos.

Als u in een nieuw huis intrekt neemt u contact op met een energieleverancier. Als de meters gesloten zijn zal uw leverancier de firma Sibelga verwittigen dat de meters mogen worden geopend en zal de leverancier u vragen contact op te nemen met de dienst Klantenonthaal van Sibelga op 02/549.41.00 om een datum vast te leggen voor het openen van de meters door een technicus.

Als u verhuist contacteer het Kantenonthaal van Sibelga op 02/549.41.00 voor het sluiten van de meters. Het is ook mogelijk de meters op naam van de nieuwe bewoner over te dragen, ook al kiest deze niet voor uw leverancier.

De installatie, het herstellen, het verplaatsen, het openen of afsluiten van de meters, de gasgeuren, de straatverlichtingsproblemen en het toekennen van "energie"-premies blijven onder de verantwoordelijkheid van Sibelga.

Voor meer informatie en om de lijst van de energieleveranciers te kennen of om de prijzen te vergelijken, raadpleeg de website van de Dienst Regulering voor de elektriciteit en het gas in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest http://www.brugel.be

U kan ook contact nemen op 0800/97.198 op werkdagen tussen 8 en 20 u.

De dienst Klantenonthaal van Sibelga kan u ook helpen op 02/549.41.00

Defekten aan de openbare verlichting kunnen op het volgende adres meegedeeld worden:

Nieuw nummer voor gasreuk: 0800 19 400.