Warm weer: een koele plek open

De gemeente lanceert in samenwerking met het OCMW en verschillende (para)gemeentelijke VZW’s opnieuw haar Hittegolf plan voor deze zomer van 2026. Er wordt met name een koele plaats ter beschikking gesteld van de mensen zodra het kwik boven de 30°C stijgt. Dit zal het geval zijn op 12/08 en 13/08. 

Vanaf 30°C gedurende 2 opeenvolgende dagen wordt er voor iedereen een koele plek beschikbaar gesteld in de patio van het W:Halll Cultuurcentrum, waar u van maandag tot en met vrijdag (10u-17u) wordt verwelkomd door de teams van de gemeente. Water, zetels, stoelen en tafels staan ter beschikking.

 

Enkele tips

  • Zorg ervoor dat u uw gezicht regelmatig hydrateert en opfrist met koud water, vergeet jonge kinderen en senioren niet! Wacht niet tot u dorst heeft;
  • Vermijd buitengaan tijdens de heetste uren van de dag en beperk de fysieke inspanning;
  • Neem uw medicatie en zorg voor voldoende voorraad;
  • Houd dagelijks sociaal contact;
  • Verlucht uw huis ‘s morgens vroeg of ‘s avonds laat;
  • Sluit de gordijnen of luiken indien mogelijk overdag;
  • Bel uw arts in geval van symptomen, in geval van twijfel de 112!

Blijf veilig, zorg voor jezelf en aarzel niet om indien nodig contact op te nemen met onze diensten!