App 112 BE

Kent u de applicatie 112 BE? Net als het telefoonnummer 112 kunt u hiermee contact opnemen met de noodcentrales. Via de app krijgt de noodcentrale immers onmiddellijk je locatie te zien en kunnen ze je in geval van nood gemakkelijker terugvinden. In een noodsituatie telt elke seconde!

Doven, slechthorenden en mensen met een spraakstoornis kunnen eenvoudig in de app 112 BE aangeven dat zij niet kunnen telefoneren. Zij kunnen dan via berichten met de noodcentrale communiceren. Ook werd de app 112 BE gescreend en aangepast voor blinden en slechtzienden.

Met de applicatie kunt u bepaalde medische informatie aangeven om het werk van de operator en de hulpdiensten te vergemakkelijken.

De app 112 BE draagt gewoon bij tot een beter resultaat bij interventies.

Vanaf februari 2023 kan je via de app 12 BE ook het permanent beschikbare e-loket 1722.be bereiken alsook het nummer 1722 wanneer dit wordt geactiveerd bij stormweer. De burger kan ‘1722’ gebruiken om een tussenkomst van de brandweer voor wateroverlast of stormschade te vragen. Via het digitaal loket zal je binnenkort tevens ook een aanvraag voor wespenverdelging kunnen indienen.

Deze bijkomende functionaliteit zorgt er mee voor dat het noodnummer 112 nog meer bereikbaar blijft voor levensbedreigende situaties en niet overbelast geraakt bij een storm of zwaar onweer.

 

Meer info ook op de website : https://112.be/

Download de app :

PlaystoreAppStore